Nellies första Greklands resa!


Detta var min första semester, jag fick äran att flyga med pappas gamla arbetsgivare, det fanns dessutom flera av hans gamla kollegor ombord, som bjussade på dryck och godis till mamma och pappa, tack alla snälla flygvärdinnor på Novair som gjorde våran sista del av semestern till en minnesfull avslutning.

30 Augusti hemresan


Allt har sitt slut, efter en vecka var det dags att samla ihop sig för hemresa...

30 Augusti bild 830 Augusti bild 730 Augusti bild 530 Augusti bild 4


Vagnen var den bästa platsen dag tid, bra skugga, perefkt temperatur och så fick man vara för sig själv.

30 Augusti bild 3 30 Augusti bild 2


På hotellrummet, vi hade en jättestor lägenhet och jag fick sova mellan mamma och pappa varje natt, dels för att kontrollera så jag inte får en lillebror allt för snart...:)))
30 Augusti bild 1


Mamma och pappa har båa ett förlutet som reseledare och guider, de vet med andra ord vad som och bad är och hur man tillämpar strand, hav och solen på bästa sätt, men ser det inte ut som om de lyckats få mig dit redan?
28 Augusti bild 10 F


Ja när man är som jag tämligen ny på jorden, så utvecklar man nya saker hela tiden, tydligen är detta en stor sak att kunna sitta, undrar bara varför man inte har satt mig upp tidigare om nu detta skall vara så speciellt.

28 Augusti bild 10 E


Om napp inte fanns hade min tumma varit borta, TACK alla napp tilverkare ni gör ett bra jobb.
28 Augusti bild 10 D´

Och.....när kan jag börja på nästa vers...och nästa, jag kan hålla på i timmar om ni inte gör som jag säger.
28 Augusti bild 10 C


ett tappert försök att göra picki döden på farsan, det känns som om jag får ångra detta försök...skulle lagt mig och sovit en stund i stället.
28 Augusti bild 10 B


BAYWATCH räddade mig här, vågorna var enorma, om man ser tll min storlek alltså.
28 Augusti bild 10 A


Badpojken Micke, pappa alltså med sin baddotter Nellie
28 Augusti bild 9 28 Augusti bild 8


Kommentarer överflödiga, jag vet att jag ser ut som en typsik svensk turist i min rosa outfit och gula bandan, men jag fick inte välja kläder själv denna gång.

 28 Augusti bild 7 28 Augusti bild 6


Kolla vad snygg hon är min mamma, tänk om jag får 75% av hennes drag och 25% av pappa, ja man kan önska sig en milijon också.

27 Augusti bild 427 Augusti bild 327 Augusti bild 2


Mumms, lite mjölk, ja vätska i all ära det gick det åt, pappa drack den ur flaska han med men det var med bubblor och luktade malt.

27 Augusti bild 1 


Sätt mig upp, låt mig spexa med folket på gatan...ja jag gjorde faktiskt succè, det var inte många svenskar i min ålder, konstigt, det är varken farligt att flyga eller vara i Grekland.

26 Augusti bild 8   26 Augusti bild 6


Roligt skall det va...

 26 Augusti bild 426 Augusti bild 3 


Då förberes det på att dra sig tillbaka till hotellet, tur nog slapp man gå skjuts fick man i sin rollsroyce...
(Urban jungel)

25 Augusti bild 2725 Augusti bild 26 
25 Augusti bild 32

Restaurang besök...synd att man inga tänder har för att smaka på maten, den luktade hur gott som helst, får väll hoppas att mamma bröstmjölk smakar lite tzatsiki och souvlaki eller vad det nu heter.


Min snygga mamma och min coola farsa på en varm strand, med böljande blått vatten och super god mat, kan livet bli bättre? tveksamt!

 25 Augusti bild 2325 Augusti bild 22 



Ännu en dag i solen med galan upptåg!!!
25 Augusti bild 1 B



25 Augusti bild 1 A 


Enligt min mening en av de bästa bilderna tagna på mig, fotomodell känningar....

25 Augusti bild 12 



I pappa trygga famn...närgågna malakas!!!

25 Augusti bild 10 


När solen och värmen blir för mycket är det bara att krypa in under parasollet och ta ton, den varma luften gör att jag sjöng som aldrig förr.
25 Augusti bild 1 A


Att vara solbadare är både roligt och jobbigt, man tvingas hälsa på så mycket folk hela tiden, alla tittar och ler och då får man försöka bjuda på sig själv med något tufft konststycke.


 25 Augusti bild 7
25 Augusti bild 3

 25 Augusti bild 5 25 Augusti bild 2
 25 Augusti bild 425 Augusti bild 1
Ja...vad ska man säga? orka hålla igång en hel dag själv om du kan!!!

Här sitter jag och spanar, är helt säker på att det var barnröst som väckte mig från mina drömmar, men vart är den lille grek ungen som skrek, kanske lika bra att ligga lågt, man har hört att de är ena riktiga flörtare.
24 Augusti bild 19

Alltså...jag är redan en proffesionell solbadare, det är bara att göra som mamma & pappa, ligga och se snygg ut i solen, under veckan var jag riktigt bra på det.

24 Augusti bild 18


Min första riktiga stranddag...ja ja har haft ett par i Torslanda under sommaren, denna var mer på riktigt, det talades främmande språk runt omkring mig och vattnet var gudomligt vacker.


 24 Augusti bild 5 24 Augusti bild 4 24 Augusti bild 3 24 Augusti bild 2


Visst är jag söt? jasså tycker du det med...

24 Augusti bild 1


Så landade vi på vad som morfar sagt en av de finaste öarna i Grekland, mmm det är jätte fint och JÄTTEVARMT, mamma och pappa trodde att de var smarta när de tog en resa i slutet av augusti, men de planerade inte att det faktiskt var värmebölja över denna härliga ö.

23 Augusti bild 8    23 Augusti bild 7

Visst är jag cool i min bandana...?

23 Augusti bild 6

23 Augusti bild 5

Jag sjön hela första turen vi gjorde gåendes i karpathos stad, där vi förövrigt blev inkvarterade.


Det fanna väll en si så där 200 människor på flyget, när jag spexat med dem alla och suttit i flygvärdinnans knä så tröttnade jag, det är liksom samma sak hela tiden...kaffe te, kaffe te bla bla bla,....Zzzzzz

23 Augusti bild 423 Augusti bild 3

Mamma och jag ombord på flyget, det är SKIT skoj att flyga man gör liksom ingenting och helt plötsligt är man flera kilometrar uppe i luften...coolt!

23 Augusti bild 2


Pappa & Jag på landvetter ståendes framför den flygmaskinen som skall ta mig ut på den första resan..."pappa hur kan den där maskinen flyga?"

23 Augusti bild 1


Torsdagen 23/8
 
Kommer jag att åka på semester med mina föräldrar. Min absolut första semster resa kommer att gå till en plats som morfar tipsade om, konstigt att han fick tipsa om ett resemål med tanke på att både mamma och framförallt pappa har varit reseledare i så många år...

Karpathos bild 3

Tydligen skall vi bada på denna strand... vet inte om det ser lockande ut ens...

Karpathos bild 2     Karpathos bild 1

HA DET BRA ALLESAMMANS... jag lägger upp fler bilder när jag kommer hem solbränd och fin.

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Nellie!
Jag har tittat på alla bilder på dig, din mamma och pappa ni är så gulliga allihopa, jag lade också märke till att du gillar att bada föterna ja det såg ut som o hela familjen trivdes på er första utlandssemester.
Tusen och åter tusen kram och pussar skickar mormor P.S VI SES SNART HOS DIN BUSIGA MORBROR.

2007-09-09 @ 11:45:19
Postat av: mormor

Hej igen mitt lilla söta barnbarn... såg att det blivit lite felstavningar här och där.. det ska vara fötterna och kramar
puss och kram mormor

2007-09-09 @ 19:16:53
Postat av: Ullis

Såg himla skönt ut det där! Jättefina bilder oxå! Ser ut som att Nellie kan tänka sig att åka på nån fler resa framöver... verkar trivas som beachbrud, precis som sin mor! Kramar från Östersund

2007-09-10 @ 11:22:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0