Innan Nellie föddes

Nettan och Micke i augusti 2006
(bild tagen på Liseberg 2006-07-07)
Midsommarafton 1999 träffades detta underbara par på en underbar liten Grekisk ö Zakynthos, öns namn kommer i framtiden ha en viss betydelse. Det är dessa två människor kommer att benämnas mor och far senare här.



Det positiva testet... då var Nellie INTE stor

Sen sommaren 2006 åkte mina blivande föräldrar till Grekland och Korfu, Neej det var inte där jag tillverkades, de lovar och svär att jag är gjord på Svensk mark, ja t.o.m Hisingen.

Till Greklands vistelsen medtogs detta test för den där måntliga var något sen, beskedet var det lyckligaste beskedet man kan få. De var dock inte säkra så det köpte ett till och testade, samma positiva resultat.



Nellie i stort sett ny tillverkad


Lycklig var det, här ett par veckor in i graviditeten, det syns inte ännu men det känns säger hon.



Nettan med Nellie ett par veckor in i graviditeten
(bilden tagen i november/december 2006)
Ytterligare ett par veckor in i graviditeten ca 16:e veckan och nu börjar det synas och det känns mer och mer för varje dag.


3 d bild i mammas mage
(13 febuari)

i Vecka 29+1 gjorde vi ett besök till Linköping och en mottagning där man får betala dyrt för att se sitt kommand ebarn i rörliga bilder och tre dimisionellt. Det kan verkligen rekommenderas trots att det kostar ganska mycket. För den intresserade gå gärna in på www.crocus.nu och läs mer.




KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD

I början på mars 2007 så började också magen att puta u ordentligt, graviditets vecka är ca 32 och man känner tydligt sparkar. Den lille bobbo som smeknamnet var, hade sina egna rutiner... sov på dagarna och var vaken på natten, trots detta lyckades kvinnan med magen hålla skenet uppe och var den asolut vackraste gravida kvinnan som åskådats.





KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE BILD

Tre dagar innan lilla Nellie tittade fram gjordes ett sista besök på MVC, när denna bild togs visste igen mer en Nellie vilken dag som det var dags att komma ut. Mamman bäraren av Nellie lika lycklig som alltid.


Dagen innan Nellie föddes


Detta är mamma dagen innan Nellie kom ut, hon säger att jag började bråka omkring 0200 natten till den 1/5 men jag vet inte, vid 10:30 var mamma och pappa inne på Mölndals Sjukhus. från det att de kom till sjukhuset tills jag kom ut tog det 6,5 timma men ska vi räkna med från det att de första värkarna började så är 15 timmar, stakars min underbara gosigaste mamma.



Kommentarer
Postat av: Anita

Hej Nellie och Mamma
Man får gratuelera i efterskott. Fick den här sidan av Nellies mormor häromdagen, vi är nämligen arbetskamrater. Sent omsider gick det upp ett ljus för mig att den där Davidsson från Hogdal måste ju faktiskt vara min gamla klasskamrats mamma.

Jag kommer väl titta in då och då, roligt upplägg
Ha det så bra
Kram
Anita i Sveg

2007-10-23 @ 08:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0