1 Maj-31 Maj (1:a mån)

På mammas mage endast minutrar efter födsel.

Precis när jag kom ut fick jag det lite tufft med andningen, hade så JÄVLA ursäkta uttrycket mycket slem/fostervatten i lungorna och det var ena svårt att få upp det, men det var en barnmorska som visste hur de skulle få fart på det. Här ligger jag för första gången uppe på mammas mage istället för inne i den.



Det där med att ta böstet är medfött

Alltså det här med att "komma ut" var väll egentligen inga bekymmer, för min del var det okej men mamma hade visst lite ont. Som blivnde mamma brukar man få smärtlidning, men det fick inte mamma bara lustgas och dessutom var hon utan lustgasen sista timman innan jag kom ut, hon tyckte inte den fungerade, men jag vet att pappa provade på mammas uppmaning och den funkar, han fick visst en kortare minneslucka. Här ska jag inta kvällsmålet första dagen, bara timmar efter att jag födds.



Redan nyfiken på livet

Andra natten när jag sov på Mölndals Sjukhus fick inte pappa stanna kvar, han blev hemskickad eftersom någon anna skulle ha hans säng, och typsikt nog blev man väckt mitt i natten då en "ny" mamma kom in med sin bebis, det visade sig vara en kille... men jag är för ung för det säger pappa, men jag har tagit tänkt namn, nummer och jag minns lukten om inte annat. Efter 45 timmar på sjukhuset fick jag åka hem, och jag säger bara det, vad skönt det var. Pappa hade köpt en fräck barnstol och sedan fick jag åka den nya volvon, den gick bra och värkade säker, solen var lite stark inne i bilen så jag skrek då och då och pappa förstod att han måste fixa ett solskydd, annars åker jag ej med igen.



I förd i landstingskläder min första klädsel förövrigt

Precis som pappa gillar jag kläder med coola märken, kolla in mitt på ärmen, ALINGSÅS TVÄTTEN ha ha ha



Sover så gott

Här är jag en dag gammal och sover så gott, mamma & pappa säger att jag drömmer, Hmm det är de som gör det


Vad är det jag har i näsan...

Så försöker man anpassa sig till sitt nya hem på Norra Älvstranden. pappa sa något kul idag, han vaknade innan mig och trodde jag var vaken men det var visst en flock med fiskmåsar som tjöt utanför fönstret, han måste vara bra konstig som tycker att jag låster som någonslags fiskmås, säger bara att det ska han få ångra när jag blir äldre. På bilden sitter jag och fassan och myser i soffan, en stund senare somnade jag på hans bröst, det är mumma det kan jag lova, sov där i tre timmar och enligt pappa var jag dessutom svår väckt när han skulle byta min nedskitna blöja, inte konstigt när man sov så gott.



Morsan och jag

Här är min mamma! hon går och bär på mig hela tiden, hon är så snäll och god mat gör hon också. Här är jag 5 dagar gammal





---KLICKA PÅ BILDERNA FÖR STÖRRE FORMAT---

Den första tiden här ute i den ljusa världen är harmonisk... jag äter (snuttar bröst) jag sover och till detta slipper jag torka skit jag bara ligger där och njuter av att andra får ta i skiten.


Lik far med söt ändåHoppsan...

De säger att jag är lik min pappa... skulle väll vara för att håret mitt inte har hunnit växa så mycket ännu. Men du pappa!!! du är den snyggaste pappan i världen så det gör inget att jag är lik dig. puss puss pappa I LOVE YOU.





Så var det dags att ge sig ut på den första shopping turen... ja ja den gick inte så långt som tur är, vi for till ICA MAXI och handlade lite svull mat till morsan och farsan. Detta var min första riktiga tur i bilen, den första turen var liksom endast från BB och hem och jag minns inte så mycket mer än att jag bara ville hem.



ålders rynkor i pannan... okej 2 veckors rynkor

Okej min panna må vara skrynklig, men då skulle du sett min kropp efter föddslen, vill inte ens säga vad den kan jämföras med. (men du förstår säkert)



Världens sötaste jag.

17:00 en liten eftermiddags tupplur, nyligen hemkommen efter en liten promenad med mamma och pappa. Kan man sova och känna sig mer fridfull än så här? Nej jag lovar det går inte.



Sova sova gott gott gott

Även en prinsessa måste få sova lite. Här sitter jag och sover i en ny införskaffad BABYSITTER den har jag fått av morfar, tack morfar denn fungerar perfekt.






När jag var ett par veckor gammal duggade besöken tätt här hemma, ena dagen kom morfar på besök och nästa dag kom mina skogs roliga kusiner på besök. Enligt mamma var besöket från morfar MYCKET lönande, jag förstår inte riktigt men jag kanske gör det när jag har egna pengar att förvalta.



KLÄ PÅ MIG GENAST

Bröst och bringa som en frukostflinga. Vänta Ni bara, när jag börjar äta av pappas musli då kommer denna kropp vara den mest spänsitigaste i världen.



Cooolt skall det va

Alltså man blir förbannad... varför göra mig till åtlöje, men okej de satt ganska skönt och ljuset var annorlunda, Tack Gina för den fina presenten.



Napp kan man säga

En månad gammal och det är äntligen sommar, det är dags att förflytta sig över till bilderna 1 Juni - 31 Juni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0